Var är styrkan nu?

Den där starka övertygelsen om att allt skulle lösa sig, oavsett, var är den nu? Nu när katastrofen är ett faktum. Nu när jag behöver styrkan och övertygelsen som mest. Kl. 11.47 idag ringde de och meddelade att jag inte är gravid. Jag svimmade inte denna gången, inte heller kom det något djuriskt avgrundsvrål ur min strupe utan en stilla ström av tårar nerför mina kinder. Sorgen är så djup att jag kan smaka den i munnen och känna den på mitt skinn. Det är som jag vaknat ur en mardröm eller precis somnat och börjat drömma, jag vet inte vilket. Vet bara att det känns overkligt.

Jag kommer aldrig att få känna hur det känns att bli sparkad av sitt egenskapade lilla liv. Jag kommer aldrig att få säga till min man att vårt lilla mirakel har varit piggt idag och be honom hålla sin trygga stadiga hand på min mage. Jag kommer aldrig att riktigt veta vad kvinnor pratar om när de pratar om illamående och sprängfyllda bröst. Viktigast och sorgligast av allt, jag kommer aldrig att få uppleva den obeskrivliga glädje en förlösande moder får känna. Det är så många ”aldrig” som idag, på några minuter, letar sig in i mitt medvetande.

Jag vet att det är många av mina nära och kära IRL som läser bloggen och får veta härigenom. Förlåt att jag inte orkar höra av mig på annat sätt.

Tack till er alla för ert oerhörda stöd och er kärlek. Jag har hämtat så mycket stöd här på bloggen som jag har vattnat mina slokande känslor med. Tack.

Published in: on mars 17, 2009 at 11:26 f m  Comments (11)  

The URI to TrackBack this entry is: https://minivfsaga.wordpress.com/2009/03/17/var-ar-styrkan-nu/trackback/

RSS feed for comments on this post.

11 kommentarerLämna en kommentar

  1. Finaste, finaste, finaste du. En oerhörd sorg rinner upp i mina ögon. Jag tror jag kan ana mig till hur du känner dig just – jag hoppas att du vet att jag finns här, om än virtuellt, och vill erbjuda dig all den tröst och det stöd du kan tänkas behöva. Du har funnits vid min sida så många gånger, jag hoppas kunna ge dig detta tillbaka nu.

    Det finns inget jag kan säga just nu. Jag hoppas att du och ni orkar och står ut med också detta. Jag är så innerligt ledsen med dig och er.

    Många, långa kramar.

  2. Som sagt, det finns inga ord för att säga hur jobbigt det måste vara. Det var smärtsamt att läsa ditt inlägg, det måste vara miljoner gånger värre att skriva det.

    Jag känner med dig, vet exakt hur det känns.

  3. Mina tankar och djupaste medkänsla går till er! Stora kramar Z

  4. Finaste du, jag är så innerligt ledsen för er skull. Stora varma kramar till dig från mig

  5. Jag är så otroligt ledsen för din skull.

    Jag har aldrig skrivit en kommentar till dig förut, men jag har tittat in hos dig då och då. Jag har själv ingen blogg. Men våra historier är så lika, med ungefär samma problem. Dessutom har vi varit hos samma läkare på samma klinik. Även våra funderingar kring adoption har varit väldigt lika. Detta har gjort att det är extra intressant att följa just dig. Efter tre långa år, tre inseminationer och tre insättningar av färska embryos tog vi det lilla vi hade fått i frysen och satte in, nu är jag gravid. Jag vet att det inte är sådant du vill höra om just nu. Men jag vet att du i alla fall har ett embryo i frysen och jag vill inte att du ska glömma det. När vår lilla eskimå valde att stanna sa läkare på vår klinik: ”Du är uppenbarligen en av dem där fryst fungerar bäst”. Det finns tydligen andra som jag, man vet inte varför, men det är ju inte heller helt ologiskt med tanke på att behandlingen är annorlunda. Dessutom var den behandlingen rena semestern jämfört med en full ivf. Jag hoppas du ger det du har i frysen en chans, men det är bara du som kan avgöra om det är värt det för dig.

    Stor kram.

  6. Kära, kära du, inga ord finns för att lindra sorgen. Inget jag kan säga, inget någon kan säga, för att ta bort allt det onda. Jag bara hoppas att du och din man finner styrka hos varandra, allt gott till er, T

  7. Finner inga ord. Tag hand om varandra. Kram

  8. Känner med er!

  9. Jag är hemskt ledsen vännen. Tänker på er och känner med er.
    Många kramar
    S

  10. Jaaa du kära vän! Vad säger man?? Det finns inga bra ord att trösta er med. Är otroligt ledsen för er skull… jag har krampaktigt hållt tummarna för er! En stor kram till er o ha det så gott ni kan! K

  11. Blir så berörd av det du skriver… gör ont i mig för att det är så orättvist!!! Tänker på dig här från andra sidan klotet… Varma kramar,
    Sofie


Kommentera

