Förlåt

alla ni underbara bloggsystrar som faktiskt lyckats med det omöjliga. Nämligen att bli gravida. Jag har flera av er i min bloggroll men kan inte få för mig att läsa. Det går inte att läsa om graviditetstecken, undringar och funderingar över framtiden och den obesrkivliga glädje och rädsla ni känner. Jag är allt utom missunsam! Jag är avundsjuk så det skriker om det, men inte missunsam. Jag glädjs med er, för er, men orkar inte vara delaktig just nu. Hoppas ni förstår. Jag får lite inlägg från några av er med jämna mellanrum och jag vill så gärna ge tillbaka men jag kan inte, inte just nu.

Förlåt!

I vissa yrkeskategorier borde det vara olagligt att sjukskriva sig… Terapeuten ringde imorse och meddelade att min tid kl 11 tyvärr måste utgå. Så klart.

Published in: on februari 6, 2009 at 8:27 f m  Comments (8)  

The URI to TrackBack this entry is: https://minivfsaga.wordpress.com/2009/02/06/forlat/trackback/

RSS feed for comments on this post.

8 kommentarerLämna en kommentar

  1. Söta du.
    Du vet att det inte finns någon som förstår bättre än alla som varit i samma situation. Inget att be om ursäkt över.
    Varma kramar m.

  2. Som m skriver ovan, inget att be om ursäkt för och vi förstår dig nog bättre än många andra. Hoppas bara att du inte blir ledsen och jobbigt påmind för att vi kikar in till dig, då får du lova att säga till. Kram z

  3. Jag tror också att alla förstår. Tänk på dig själv, skydda dig själv, tids nog har du kraft och energi över för annat än dig själv. Just nu är du prio 1 och jag tror att alla förstår att det inte är av missunnsamhet du tar paus och time-out.
    Jag har gjort detsamma, vårstädat länkar och Google Reader från gravidbloggar och barnbloggar. Ibland måste man. Fast det känns synd också! Man vill ju följa dem ändå, på något sätt.

  4. Älskade vän inte behöver du be om ursäkt, vi förstår dig så väl. Ta hand om dig, du är viktigast!!! Många kramar från mig

  5. Tack ni alla söta för er förståelse, och bekräftelse från dig Ting! För en utomstående kanske det inte är en så stor grej, att låta bli att följa några bloggar, men det är en jättegrej för mig. Jag har kämpat så hårt för att inte låta vår barnlöshet påverka mitt liv (och mina relationer) och detta är första steget jag tar för att skydda mig själv. Känns egoistiskt och jobbigt men uppenbarligen nödvändigt. Mest skrämmande tycker jag nog att det är för att det är just första grejen för nu finns frågan hängande i luften, var ska det sluta? Men jag ska försöka att inte göra så stor sak av det utan ta det som det kommer. Tack i alla fall, känns skönt att veta att ni förstår. Och så klart är ni varmt välkomna att fortsätta läsa.
    Kram

  6. Förstår dig så väl. Det är bra med den insikten än att sitta och plåga sig själv.

    Kramar!

  7. Här är en till som slutat klicka på en gravida i bloggrollen. Trodde aldrig att jag skulle reagera så starkt.

    Säger som de andra: be inte om ursäkt (det gör inte jag).

  8. Men din tok!
    Inte ska du fundera på om vi ”förlåter” dig! Ingen vettig människa läser väl gravidbloggar när man själv kämpar för att bli gravid!?! Jag raderade också bloggar där skribenten blev gravid innan mig. Det gör väl alla?
    Men vi finns kvar här och hejar på och håller tummarna för dig. Man ger när man orkar och tar emot när man behöver det. Och du måste vara snäll mot dig själv!

    Jag läser och håller mina tummar för er. Du kan titta in till oss igen när du plussat och livet känns härligt.

    Stor kram!


Kommentera

